Tuesday, December 28, 2010

Conteng menyonteng

Salam..

Ok, adik adik ku.. meh kakak yang rajin lagi kreatif ajar cara cara untuk membuat topeng dan mewarna skali.. hahaha.. ntah pape, punye la menganggur bosan tahap Ahmad Dhani dewa, aku memaksa adik adik membuat topeng.. ok, nk rupa ape topeng nie ? spiderman, batman, superman, wonderman (..eh, ade ke ? ntah.. zzzzz  =.=) ok-ok.. ala, peanut je.. pejam mata pun boleh buat.. hahaha.. duk diam diam, tengok, jangan komen pape, klo tak, siap !.. (tak takut pun, gahaha)



 Okey, nie alat alat radas yang diperlukan untuk 
bertukang membuat topeng..


Lakar lakar, lukis, potong, tepek tepek gam + tisu, kaler kaler (konon konon expert macam dalam Finger Tips la ye !) ok, dh siap !



Eh, macam cantik bangat seh ! (..lah sangat kn !)


Wewit.. ensem lah adik.. @.@


Eh, nape tak de rupa pun... (refer kpd request btk topeng).. Ala, nk nk sama la tu, lagi cantik adelah.. urmm.. adiku yang baik untuk mengambil ati kakaknye yg berpeluh ketiak membuat topeng bagai pun terpaksa pakai jela dengan segan silu... (alahai, baik sungguh adik kakak, yela.. klo tak, kena puk puk) hahaha  -.-" eh, dagu pun tak sama la.. lah, lagi ensem ape macam tu.. kah kah

Ok-ok, dh penat akak menunjukkan skil kreativiti beliau, jom makan lagi.. semua cepat cepat lari ke dapur sbb semua dah menahan lapar gara gara kakaknye memaksa membuat topeng.. hahaha.. hari nie, mem besar yang masak semua.. saya tak mampu.. (kot)  erk ? )  o.O





Hidangan pertama, rendang ayam.. 
yes, dapat makan ! 







Hidangan kedua, pengat pisang.. boleh dimakan macam tu je dengan pulut (gmbar atas) atau boleh diletakkan ais (gambar bawah) untuk enak dimakan time time panas terik musim skng (ok, tipu ! skng musim hujan kot !) tak dela, saje je nk makan letak ais, teringin la nk makan pas sembang sembang ngn pakcik semalam.. hehe .. emmm.. dap ngee ~~  *.*

Dan, aku berpuas ati, bersorak sorai segala bagai ari nie sbb dh jumpa balik buku akaun aku yang dh sekian lama aku mencari beliau sampai nk nanges.. wuwuwu.. ;'(  semalam nyaris nyaris nk buat buku baru kat bank.. em, tunggu turn ye.. lagi 3 org, sorang dalam 1/2 jam.. aku yang dah macam banyak lagi keje nk buat (..lah sangat kn !) tak pela pakcik, saya datang lagi tahun dpn la ye ! (maaf pakcik, agak tak comel sopan di situ, arap pakcik tak kesah)  -.-"

Haish, terpaksa melongkar geledah semula barang barang.. finally, dengan tekad usaha azam baru tahun depan (padahal takut kena marah bebel dengan ayahanda) aku menjumpainye elok duduk bersimpuh tersengih di dalam fail kursus kawen.. eh, dh merancang ke syg ? tak dela, mebe tersalah letak lam fail abang ritu.. (kau tak de abang kn ?) eh eh, ok sila ignore ! pape pn dh jumpa, alhamdulillah.. weehhuuu ~~


Oh kekasih ati pujaanku yang koyak rabak, kau 
tetap menjadi poojaan atiku.. wah !



Lagi beberapa ari nk tahun baru dan permulaan baru dalam hidup aku.. even tak semua yang paham, aku tak kesah.. yang penting aku tahu ape yang aku buat dan aku akan teruskan.. even terpaksa bermula dari bawah semula.. :))





1 comment:

  1. Luv,jgn cuai lagi ye,..
    harap baik2 aje di sana..
    i'll find u..i dont care hows hard it.
    waiting for 4me...
    i'm never give up,dear.....
    stadi rajin2..:)
    Luv u.

    ReplyDelete