Tuesday, December 21, 2010

Petua dulu orang

Salam..


Ouch, medical check up betul betul menguji tahap keimanan dan kesabaran serta mental dan fizikal.. tp alhamdulillah, berjaya juga akhirnye.. dh settle.. tiba tiba lak terasa nk berkongsi petua org zaman dulu atau kak t (..eh, dh tua ke skng ? hahaha, ops ! sori kak t) ok ok, sambung balik.. 

Sape selalu ngompol, angkat ibu jari kaki kanan je ! hah, ape tu ? ok, untuk pengetahuan suma, ngompol berasal daripada perkataan Jawa yg bermaksud kencing malam tanpa sedar.. dulu (tak-tak skng juga) aku selalu bangun malam malam buang air kecil.. aku bangun ok, so aku tak mengompol.. hahaha.. saje je menambah penggayaan bahasa korg (bg yg tak tau la ye, yg dh tau diam, angguk angguk je)

A long time ago, ceehhhh.. cam nk cite fairy tale Rapunzel, Snow white nk kasi anak tido je.. hahaha.. ok ok, dulu my mom penah gitau, klo tak nk kasi kencing malam letak puting beliung kt pusat, kasi beliau gigit, nnt sure heboh nye tak kencing malam.. pekejadahnye nk ks menatang tu gigit pusat aku yg cun nie, sakit oh ! klo dialog aku cam tu, kompem kena hantuk kt dinding, terajang sampai ke laut antartik shuffle ngn white shark.. hahaha.. tak tak, my mom tak dela garang cmtu, just lempang laju laju je.. hahaha

hah ! suma dh pening ape itu puting beliung, tak tau sila buat buat tau... haha.. tak dela, sini i tunjukkn pic beliau yg terbabit ye ! sape berani nk tgk, sila la.. takut woo..

.
.
.
.
.
.
.
.
.







Taarrraaaa.. ceit, kasi gabra je.. hahaha.. tu je beliau, tak dela se-gah nmnye.. hahaha.. ok, haiwan tu juga dikenali sebagai tuyut, pepatung, dragonfly atau nm saintifiknye Libellula saturata.. tambah lg penggayaan bahasa anda ye ! sila take note, haish !  -.-"

Dh dh, dh khatam bab beliau, skng aku nk gtau petua tersebut, biasanye sblum tido dh buang air kecil, kelip kelip tak sampi 5 min, nk buang lg, then lg dan lg.. smpi 2, 3 kali.. haish.. penat mak.. aku pun cubala ape yg dikatakan oleh kak t, bukan letak beliau ye, tp letak myk Mestika kt pusat, titiskan ckit je, klo tak, tinggal birth mark la pusat kau pns sgt.. haha.. then, aku try tido, kelip kelip tak sampi 5 min, zzzz, kkrroh krroohh.. bgn smpi semayang subuh.. yes ! berjaya.. aku melakukan 2 ujikaji sebelum mengepos laju entry ini.. alhamdulillah.. semuanye kerana Allah swt.. 

Klo ade sape sape yg nk try, sila la berbuat demikian ye.. tp niat la kerana Allah ye, insyaallah, dengan izin-Nya, berjaya ye.. ok, lastly, i letak pic myk Mestika ye, kot kot ade yg tak kenal lak ye.. hehe (bape byk ye daa, sila kira !)





Ok, selamat mencuba kakak kakak ibu ibu abang abang adik adik.. insyaallah dan selamat beramal, majulah sukan untuk negara (...ceit, tak de kaitan la) hahaha.. and btw, my Rayyan Fantasi dh complete 100%, ulasannye cam biasalah, wa salute sm lu, abg RAM.. cayalah ......ok ok, sila next entrylah ye, kn pnjg lak mak nenek membebel lg.. hahaha





No comments:

Post a Comment