Monday, January 3, 2011

Nila dan susu

Salam..

Weehuu ! duk bz berorentasi sempat lagi kau mem-blog ye.. hehe.. tuk menjmatkan ruang, aku cite sal dua hari aku berorintasi ye.. actually, best la jugak mggu orintasi nie, masa 1st day (semalam) macam macam aktiviti yang ktorg buat.. suai kenal pun macam klaka bila aku perasan aku kuis kuis kaki sbb malu nk memperkenalkan diri.. hahaha.. pastu, ade jgk wat aktiviti susun group ikut bulan lahir, ikut negeri.. nasib tak buat ikut tahun lahir.. kah kah.. dan dan yes ! 1st day orintasi dah bwk g jalan jalan Putrajaya.. bagi aku yang setahun belum tentu dapat pegi sonok la.. yang dah biasa tu, wat muka dunno sambil tengok aku, ek eleh minah nie kau pehal !.. bosan kot ! kah kah 




Tapi sebelum tu, tgk la kaki ku yang dah merah ala ala kena burn bengkak, sbb kena gigit ngn serangga, pastu kena pakai kasut pulak, so terpaksa lah pakai untuk mengelakkan kena denda + gelak, kau tua pun masih kena lagi.. hahaha then, kena g hospital KL, dpt ubat antibiotik ngn surut bengkak.. tapi, doktor tu ckp kalau still tak surut lam 3 hari, datang balik, jadi penghuni wad 'Kenanga' (..ntah aku hentam je nama wad tu, haha  -.-") okeh, sambung balik perjalanan trip aku..


 Lets go, seat depan punye semangat 
nak jalan jalan  :)


 Ok, 1st destination, masjid putrajaya.. 


Tu dia.. bersama rumateku.. dari kiri, shikin, aku, nor, dan.. 
eh mn sorg lg ?


Haa, tu dia sorg lagi, yang paling kanan, Tini.. 
eh, masuk orang lain plak dh kat belah kiri.. 
tak kesah lah labu  =.=


Ok, tau.. aku agak agak ayu mangkuk hayun kat citu dengan memakai tudung kaler yang tak penah aku suka pakai, huhu.. tapi tak pela, nk buat cmne.. tp, ok ape, cun jugak, wah ! perasan !




Dan ini dia, Putrajaya International Convention Centre (PICC).. tempat yang bakal aku jejak bila grad nanti, dah bawak sampai pegi tempat grad dah tu, kau makin semangat kan ? tak ! sila lempang laju laju ! sebenarnye byk lagi tempat yang aku pegi, mls nak upload picture.. lagipun, suma dah tau dah tempat tempat yang aku pegi tu.. key ell je kan.. haish ! then, last destination, Alamanda.. suka suka, tapi tak shoping pun mengenangkan kesian kt purse aku yang tebal ngn habuk.. hukhuk 

Hip hip horey berakhir dengan kesedihan bila terpaksa buat report tuk trip nie, ceit, ingatkan g jalan jalan buat muka cun ngn ayu je.. haa, amek kau, kena buat report tapi by group la.. dan skang group aku malu malu pulak nak discuss sal nie.. tsk tsk   -.-'  2nd day (hari nie) duk dlam dewan je sampai naik kematu bontot sebab dengar ceramah bla bla bla.. bosan doo.. tapi sbb aku freshie yang ayu lagi baik hati, control jela sbb aku tua kot ! hahaha :D dan terpaksa la pakai selipar sbb doktor tak kasi pakai.. huhu

2nd day jgk buat ktorg bengang bila penyelaras program rampas tangan-set ktorg.. wuwuwu.. sbb ade yang asyik duk main msg macam kau sorg je ade pakwe.. lah, baru berkaitan ngn tajuk kau- kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.. hehehe.. :p  kejam betul, klo sehari tak pela jgk, nie siap smpai tiga hari.. hari khamis nie baru dapat balik tepon, maka suma la wat muka konon konon nak cakap kau pehal sesuka hati je nak kuarantin tepon aku, tau la kau jeles tak leh msg ngn bf ! tp, tak la, dlm hati je.. cmne nak idup macam zaman batu tanpa tangan-set tu.. merana la hati jiwa raga.. huhu.. 

Dah la, ade taklimat kokurikulum lak, haish.. bab nie yang aku paling malas dan bosan.. amat sangat membosankan.. tak suka kokurikulum.. huhu.. iyo iyo je arap tak de, sbb nie kan tuk makmal, tak aktif pun tak pe.. ntah, drop je subjek itu.. hahaha.. dan kakiku stil lagi bengkak, sok dah la kena jalan kaki ke kolej, maunye tak bengkak berdarah nnt.. arap arap dapat exception, jangan kau arap ! 




Rindunye kt family, omesick.. huhuhu

No comments:

Post a Comment